Det avtal som Com Hem har med Discovery Networks löpte ut igår. I och med att vi inte lyckats komma överens om nya villkor upphörde vår rätt att sända Discovery Networks kanaler idag, fredag 1 september.

De kanaler som berörs i det grundutbud vi distribuerar till era fastigheter är Kanal 5, 9, 11 och TLC. Utöver dessa berörs även era boende som individuellt abonnerar på andra kanaler från Discovery Networks. såsom Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, Investigation discovery, Animal planet, Eurosport 1 och Eurosport 2. Fram till dess att vi kommer överens om ett nytt avtal kommer dessa kanaler att saknas i grundutbudet och i våra tv-abonnemang.

Sedan 2014 har Discoverys kanaler varit föremål för släckning fyra gånger vid omförhandling av villkoren för svenska tv-operatörer. Det är dock första gången som det drabbar Com Hem. Vi kan se ett mönster och hoppas att våra kunder också gör det. Det är dessutom andra gången i rad som detta sker strax innan en viktig fotbollsmatch.

Vår förhoppning är att vi snarast ska komma fram till en överenskommelse. Samtidigt har vi ett ansvar mot alla våra kunder att hålla nere kostnadsökningar. Vår ambition är att våra kunder ska ha tillgång till allt innehåll när, hur och var de önskar.

Information till våra kunder kommer att finnas tillgängligt via våra digitala kanaler, såsom comhem.se och Facebook. Det kommer även att finnas information på de kanalplatser där kanalerna tidigare fanns. 

Vi beklagar de eventuella problem som detta kan orsaka er och era boende. Vi arbetar aktivt för att nå en överenskommelse och uppdaterar kontinuerligt med den senaste informationen på